• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

IMPLICITNESS POTENTIAL REALIZATION IN ADVERTIZING DISCOURSE

Abstract

The article is devoted to the consideration of the implicit potential of advertizing discourse as the means of influencing the addressee. The basis is the analysis of advertizing text which is a formalized expression of advertizing discourse.

References

  1. Вишнякова О. Д. Язык и концептуальное пространство (на материале современного английского языка): монография. М.: МАКС Пресс, 2002. 380 с.
  2. Кубрякова Е. С. Об исследовании дискурса в современной лингвистике // Филология и культура: материалы III Междунар. науч. конф. Тамбов, 2001. Ч. 1. С. 8-11.
  3. Молчанова Г. Г. Английский как неродной: текст, стиль, культура, коммуникация. М.: ОЛМА Медиа Групп, 2007. 381 с.
  4. Степанов Ю. С. В поисках прагматики (проблема субъекта) // Известия АН СССР. 1981. Сер. лит. и языка. Т. 40. № 4. С. 326.

Author information

Irina Andreevna Kudinova

Tula State Pedagogical University named after L. N. Tolstoy

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • рекламный дискурс
  • рекламный текст
  • имплицитность
  • побудительность
  • модальность
  • концептуальный план
  • advertizing discourse
  • advertizing text
  • implicitness
  • incentiveness
  • modality
  • conceptual plan

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)