• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

PROFESSIONAL MOTIVES DEVELOPMENT IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE STUDYING

Abstract

In the article the questions of the formation of professional motives of the students of a higher educational establishment are considered, the peculiarities of the motivational provision of a student's educational activity are revealed. Special attention is paid to a foreign language role, its motivational provision and the didactical conditions of the realization of the analyzed phenomenon on the material of a foreign language teaching.

References

  1. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М.: Высшая школа, 1991.
  2. Вербицкий А. А., Бакшаева Н. А. Проблема трансформации мотивов в контекстном обучении // Вопросы психологии. 1997. № 3. С. 12-20.
  3. Зимняя И. А. Педагогическая психология. Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. С. 18-36.
  4. Никандров Н. Д. Об активизации учебной деятельности // Вест. высш. шк. 1983. № 8. С. 26-31.
  5. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: в 2-х т. М., 1989.
  6. Юркевич В. С. Развитие начальных уровней познавательной потребности // Вопросы психологии. 1980. № 2. С. 83-92.

Author information

Larisa Vasilyevna Maletina

National Research Tomsk Polytechnic University

Lubov Anatolyevna Sobinova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • познавательный мотив
  • профессиональный мотив
  • профессиональная направленность обучения
  • дидактические условия обеспечения мотивации
  • cognitive motive
  • professional motive
  • professional orientation of studying
  • didactical conditions of motivation provision

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)