PROFESSIONAL MOTIVES DEVELOPMENT IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE STUDYING
Abstract
In the article the questions of the formation of professional motives of the students of a higher educational establishment are considered, the peculiarities of the motivational provision of a student's educational activity are revealed. Special attention is paid to a foreign language role, its motivational provision and the didactical conditions of the realization of the analyzed phenomenon on the material of a foreign language teaching.
References
- Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М.: Высшая школа, 1991.
- Вербицкий А. А., Бакшаева Н. А. Проблема трансформации мотивов в контекстном обучении // Вопросы психологии. 1997. № 3. С. 12-20.
- Зимняя И. А. Педагогическая психология. Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. С. 18-36.
- Никандров Н. Д. Об активизации учебной деятельности // Вест. высш. шк. 1983. № 8. С. 26-31.
- Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: в 2-х т. М., 1989.
- Юркевич В. С. Развитие начальных уровней познавательной потребности // Вопросы психологии. 1980. № 2. С. 83-92.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 10, 2010.
Keywords
- познавательный мотив
- профессиональный мотив
- профессиональная направленность обучения
- дидактические условия обеспечения мотивации
- cognitive motive
- professional motive
- professional orientation of studying
- didactical conditions of motivation provision
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC