AUTONOMY AS THE FACTOR OF THE INTENSIFICATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS WHILE STUDYING A FOREIGN LANGUAGE IN A NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT
Abstract
In the article the modern interpretations of the notions autonomous educational process and autonomy are considered, the differences between the contents of the terms autonomy and self-dependent work are determined, the actuality and the efficiency of structuring the educational process while studying a foreign language in a non-language higher educational establishment from the point of view of students' autonomy are substantiated.
References
- Критерии и процедура аккредитации программ второго цикла подготовки специалистов в области техники и технологии [Электронный ресурс]. URL: http://www.ac-raee.ru/files/criteria/Criteria_SCD-03-04-06.pdf (дата обращения: 06.04.2010).
- Лелюшкина К. С. Концептуальные положения и технология обучения иноязычному личностно-ориентированному общению. Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2009. 138 с.
- Терновых Т. Ю. Методика формирования стратегий автономной учебной деятельности студентов первокурсников языкового факультета в работе с иноязычным текстом: автореф. дисс. … канд. пед. наук. М., 2007. 21 с.
- Хмелидзе И. Н. Обучение иноязычной письменной речи студентов неязыковых специальностей на основе автономного подхода (немецкий язык, базовый курс): автореф. дисс. … канд. пед. наук. Ярославль, 2009. 22 с.
- Цывкунова Е. А. Зарубежный опыт формирования учебной автономности обучающегося // Сборник научных трудов. М.: МГПУ, 2001. Вып. 461.
- Bimmel P., Rammpillon U. Lernautonomie und Lernstrategien. München: GIN, 2000. 208 S.
- Dickinson. L. Self-instruction in language learning. Cambridge University Press, 1987. 200 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 10, 2010.
Keywords
- автономия
- самостоятельная работа
- личностная ориентация процесса обучения иностранному языку
- автономность как качество личности
- активизация и интенсификация учебного процесса
- autonomy
- self-dependent work
- personal orientation of a foreign language teaching process
- autonomy as a person's feature
- educational process activization and intensification
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC