• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

THE PROBLEM OF THE CONTINUITY OF THE PROCESS OF THE SECOND FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN A NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT IN THE LIGHT OF BOLOGNA PROCESS

Abstract

The article is devoted to the detailed consideration of the problems of the second foreign language teaching in non-language higher educational establishments. The author pays special attention to the necessity of keeping the continuity of the teaching process in the light of Bologna process.

References

  1. Актуальные проблемы непрерывного образования: сборник научных трудов. М., 1982.
  2. Андриянчик А. Н. Проблема преемственности в обучении старшеклассников и студентов технического вуза на примере математики: автореф. … канд. дисс. Минск, 1978.
  3. Бим И. Л. Методика обучения иностранным языкам как наука и проблема школьного учебника. М., 1977.
  4. Гез Н. И., Ляховицкий М. В., Миролюбов А. А. и др. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: учебник. М.: Высшая школа, 1982.
  5. Годник С. М. Процессы преемственности высшей и средней школы. Воронеж: ВГУ, 1991. С. 207.
  6. Лернер И. Я., Скаткин М. Н. О методах обучения // Советская педагогика. 1965. № 3. С. 115-127.
  7. Общая методика обучения иностранным языкам в средней школе / под ред. А. А. Миролюбова. М., 1967.
  8. Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. Л., 1977. С. 286.
  9. Aktuell. 2002. № 9.

Author information

Evgeniya Anatolyevna Uspenskaya

State University - Higher School of Economics

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • преподавание второго иностранного языка
  • неязыковой вуз
  • преемственность процесса обучения
  • Болонский процесс
  • the second foreign language teaching
  • non-language higher educational establishment
  • continuity of teaching process
  • Bologna process

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)