THE PROBLEM OF THE CONTINUITY OF THE PROCESS OF THE SECOND FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN A NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT IN THE LIGHT OF BOLOGNA PROCESS
Abstract
The article is devoted to the detailed consideration of the problems of the second foreign language teaching in non-language higher educational establishments. The author pays special attention to the necessity of keeping the continuity of the teaching process in the light of Bologna process.
References
- Актуальные проблемы непрерывного образования: сборник научных трудов. М., 1982.
- Андриянчик А. Н. Проблема преемственности в обучении старшеклассников и студентов технического вуза на примере математики: автореф. … канд. дисс. Минск, 1978.
- Бим И. Л. Методика обучения иностранным языкам как наука и проблема школьного учебника. М., 1977.
- Гез Н. И., Ляховицкий М. В., Миролюбов А. А. и др. Методика обучения иностранным языкам в средней школе: учебник. М.: Высшая школа, 1982.
- Годник С. М. Процессы преемственности высшей и средней школы. Воронеж: ВГУ, 1991. С. 207.
- Лернер И. Я., Скаткин М. Н. О методах обучения // Советская педагогика. 1965. № 3. С. 115-127.
- Общая методика обучения иностранным языкам в средней школе / под ред. А. А. Миролюбова. М., 1967.
- Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. Л., 1977. С. 286.
- Aktuell. 2002. № 9.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 10, 2010.
Keywords
- преподавание второго иностранного языка
- неязыковой вуз
- преемственность процесса обучения
- Болонский процесс
- the second foreign language teaching
- non-language higher educational establishment
- continuity of teaching process
- Bologna process
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC