• Original research article
  • December 10, 2010
  • Open access

INTERNET RESOURCES USE WHILE TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO THE STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALTIES (BY THE EXAMPLE OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)

Abstract

The article is devoted to Internet resources use while teaching a foreign language to the students of non-language specialties at Institute of Natural Resources, which stimulates the many-sided development of future specialists, the realization of the most effective conditions of their training, the intensification of the process of a foreign language teaching and the formation of students' interest to studying a foreign language.

References

  1. Владыко О. А. Проектная методика - эффективное средство организации творческой и учебной деятельности на уроке английского языка // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 60-63.
  2. Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Изд-во «Четыре четверти», 2005. 208 с.
  3. Конышева А. В. Современные методы обучения английскому языку. Минск: ТетраСистемс, 2003. 176 с.

Author information

Nadejda Sergeevna Kovalenko

Tomsk Polytechnic University

Yuliya Vladimirovna Kolbysheva

Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 10, 2010.

Keywords

  • иностранный язык для студентов неязыковых специальностей
  • проектная методика
  • внеурочные мероприятия на иностранном языке
  • групповой мини-проект
  • повышение мотивации к изучению иностранного языка
  • foreign language for students of non-language specialties
  • Internet-technologies
  • Internet teaching materials
  • person-oriented approach
  • optimization and efficiency of educational process

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)