INTERNET RESOURCES USE WHILE TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO THE STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALTIES (BY THE EXAMPLE OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)
Abstract
The article is devoted to Internet resources use while teaching a foreign language to the students of non-language specialties at Institute of Natural Resources, which stimulates the many-sided development of future specialists, the realization of the most effective conditions of their training, the intensification of the process of a foreign language teaching and the formation of students' interest to studying a foreign language.
References
- Владыко О. А. Проектная методика - эффективное средство организации творческой и учебной деятельности на уроке английского языка // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 60-63.
- Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Изд-во «Четыре четверти», 2005. 208 с.
- Конышева А. В. Современные методы обучения английскому языку. Минск: ТетраСистемс, 2003. 176 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 10, 2010.
Keywords
- иностранный язык для студентов неязыковых специальностей
- проектная методика
- внеурочные мероприятия на иностранном языке
- групповой мини-проект
- повышение мотивации к изучению иностранного языка
- foreign language for students of non-language specialties
- Internet-technologies
- Internet teaching materials
- person-oriented approach
- optimization and efficiency of educational process
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC