• Original research article
  • October 15, 2010
  • Open access

THE USE OF ARTISTIC VIDEO MATERIALS AS THE KIND OF STUDENTS' INDEPENDENT WORK

Abstract

The article reveals the relevance of students' outside classroom work and the rise of motivation of students' independent activity with the help of the use of authentic video materials. The authors offer the different opportunities of work with video materials by the example of the film "Erin Brockovich".

References

  1. Аверкиева Л. Г., Сунцова Е. Н. Методические рекомендации по использованию видео на уроках английского языка. Томск: Изд-во ТПУ, 2001. C. 3-5.
  2. Об активизации самостоятельной работы студентов высших учебных заведений: письмо Минобразования России от 27.11.2002 № 14-55-996ин/15 // Высшее образование сегодня. 2003. № 2. С. 13-14.
  3. Хлабутина Л. А. Практикум по переводу научно-технической литературы. Томск: Изд-во ТПУ, 2003. C. 4-8.

Author information

Tatyana Gennadyevna Bekisheva

National Research Tomsk Polytechnic University

Gayane Aramaisovna Gasparyan

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2010.

Keywords

  • : внеаудиторная работа
  • видеоматериалы
  • мотивация
  • языковые трудности
  • видеокурсы
  • содержание
  • outside classroom work
  • video materials
  • motivation
  • language problems
  • video courses
  • content motivation

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)