• Original research article
  • October 15, 2010
  • Open access

THE PROBLEMS OF TEACHING CHINESE STUDENTS TO LISTEN TO RUSSIAN SPEECH AND THE WAYS OF THEIR SOLUTION

Abstract

Listening is the most important activity in communication which aim is to receive and understand oral information. Listening plays an important role among five types of speech: listening, speaking, reading, writing, translating. In this article the author analyses the difficulties of teaching Russian speech to Chinese student, the ways of overcoming them and effective methods of teaching are offered.

References

  1. Акишина А. А., Киган О. Е. Учимся учить. Изд. «Русский язык», 2002.
  2. Василенко Е., Ламм Э. Мы учимся слушать, понимать и говорить по-русски. М., 1978.
  3. Костомаров В. Г. Митрофанова О. Д. Методическое руководство для преподавателей русского языка иностранцам. М., 1984.
  4. Олесинова М. М., Сивенко Л. С., Шевелёв Н. Б. Пособие по обучению письму. М., 1988.
  5. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному / под ред. А. Н. Щукина. М., 2003.
  6. 高等学校俄语专业教学大纲. 外语教学与研究出版社. 2003 年.

Author information

Chunyue Lu

Heyhey University, China

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2010.

Keywords

  • аудирование
  • трудности обучения
  • обучение аудированию
  • методы
  • listening
  • difficulties of teaching
  • teaching listening
  • methods

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)