• Original research article
  • October 15, 2010
  • Open access

NARRATIVE CONSTRUCT OF CONDITIONALLY CLOSED VERBAL TYPE

Abstract

The aim of this article is to describe the narrative construct of conditionally closed verbal type in advertisement discourse through the introduction of the main stages of model construction of invariant narrative which are included in the system of communicative-social field of interaction between a communicator and a communicant.

References

  1. Бергер П., Лукман П. Социальное конструирование реальности: трактат по социологии знания / пер. Е. Руткевич. М.: Медум, 1995. 324 с.
  2. Данилова Н. К. «Знаки субъекта» в дискурсе. Самара: Издательство «Самарский университет», 2001. 228 с.
  3. Лакан Ж. Функция и поле речи языка в психоанализе / пер. с фр. А. К. Черноглазова. М.: Гнозис, 1995. 192 с.
  4. Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики / пер. с англ. А. М. Татлыбаевой; науч. ред., вступ. статья и коммент. Н. Н. Акулиной. СПб.: Евразия, 1999. 432 с.
  5. Хайнц А. Интеракция, идентичность, презентация: введение в интерпретативную социологию / пер. с нем. яз. под общ. ред. Н. А. Головина и В. В. Козловского. СПб.: Алетейя, 1999. 272 с.

Author information

Irina Vladimirovna Mihaylova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2010.

Keywords

  • : нарративные конструкты
  • интерактивное социальное поведение
  • рекламное обращение
  • предмет-знак
  • вербализованная интерпретация
  • narrative constructs
  • interactive social behaviour
  • advertisement address
  • thing-sign
  • verbalized interpretation

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)