NARRATIVE CONSTRUCT OF CONDITIONALLY CLOSED VERBAL TYPE
Abstract
The aim of this article is to describe the narrative construct of conditionally closed verbal type in advertisement discourse through the introduction of the main stages of model construction of invariant narrative which are included in the system of communicative-social field of interaction between a communicator and a communicant.
References
- Бергер П., Лукман П. Социальное конструирование реальности: трактат по социологии знания / пер. Е. Руткевич. М.: Медум, 1995. 324 с.
- Данилова Н. К. «Знаки субъекта» в дискурсе. Самара: Издательство «Самарский университет», 2001. 228 с.
- Лакан Ж. Функция и поле речи языка в психоанализе / пер. с фр. А. К. Черноглазова. М.: Гнозис, 1995. 192 с.
- Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики / пер. с англ. А. М. Татлыбаевой; науч. ред., вступ. статья и коммент. Н. Н. Акулиной. СПб.: Евразия, 1999. 432 с.
- Хайнц А. Интеракция, идентичность, презентация: введение в интерпретативную социологию / пер. с нем. яз. под общ. ред. Н. А. Головина и В. В. Козловского. СПб.: Алетейя, 1999. 272 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 15, 2010.
Keywords
- : нарративные конструкты
- интерактивное социальное поведение
- рекламное обращение
- предмет-знак
- вербализованная интерпретация
- narrative constructs
- interactive social behaviour
- advertisement address
- thing-sign
- verbalized interpretation
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC