• Original research article
  • October 15, 2010
  • Open access

VIDEO MATERIALS USE WHILE TEACHING THE ENGLISH LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSE

Abstract

The possibilities of the use of video materials while teaching the English language for specific purpose are considered in the article. The author marks out two ways of using audio-visual means and gives the examples of their use at the lessons of professional English language for the students of Institute of Engineering Entrepreneurship of Tomsk Polytechnic University.

References

  1. Дворжец О. С. Методика работы с аутентичными видеозаписями при обучении английскому языку в рамках элективного курса в вузе: продвинутый уровень. 2006.
  2. Зимняя И. А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата современного образования. 2006.
  3. Смольянникова И. А. Информационные и коммуникационные технологии как средство моделирования социокультурного пространства для формирования иноязычной компетенции. 2008.
  4. Цатурова И. А. Каким видится языковое образование // Высшее образование в России: научно-педагогический журнал Министерства образования Российской Федерации. 2003. № 3.

Author information

Olga Leonidovna Rodionova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2010.

Keywords

  • владение иностранным языком
  • межкультурная коммуникация
  • аудиовизуальные средства
  • развитие навыков и умений
  • аутентичные видеозаписи
  • foreign language knowledge
  • cross-cultural communication
  • audio-visual means
  • development of skills
  • authentic video-records

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)