• Original research article
  • October 15, 2010
  • Open access

FORMING THE READINESS FOR PROFESSIONALLY ORIENTED COMMUNICATION IN A FOREIGN LANGUAGE AT THE SENIOR STAGE OF EDUCATION IN THE "SCHOOL-INSTITUTE" SYSTEM

Abstract

The problem of forming the readiness for mastering professionally oriented communication is considered in the article. The criteria of its formation in senior classes of specialized school are specified.

References

  1. Богданов В. В. Коммуникативная компетенция и коммуникативное лидерство // Язык, дискурс и личность. Тверь, 1990. С. 26-31.
  2. Гез Н. И. Формирование коммуникативной компетенции как объект зарубежных методических исследований // Иностранные языки в школе. 1985. № 2. С. 17-24.
  3. Климов Е. А. О феномене профессиональной относительности образа мира // Вестник Московского университета. Психология. Сер. 14. 1995. № 1. С. 8-18.
  4. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года [Электронный ресурс] URL: http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_02/393.html
  5. Поляков О. Г. Английский язык для специальных целей: теория и практика. М.: НВИ-ТЕЗАУРУС, 2003. 188 с.
  6. Халеева И. И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи. М.: Высшая школа, 1989. 238 с.
  7. Шадриков В. Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности. Л., 1982. 184 с.

Author information

Liliya Rasimovna Shakirova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: October 15, 2010.

Keywords

  • профильное обучение иностранным языкам
  • профессионально-ориентированное общение
  • готовность к овладению профессионально ориентированным общением
  • specialized foreign languages teaching
  • professionally oriented communication
  • readiness for mastering professionally oriented communication

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)