• Original research article
  • March 29, 2011
  • Open access

WARMING-UP AS IMPORTANT COMPONENT WHILE TEACHING ENGLISH LANGUAGE IN NON-LANGUAGE HIGHER EDUCATION INSTITUTES

Abstract

The article reveals the content of the notions lesson and warming-up (speech limbering-up). Special attention is paid to the types and requirements to content choice and speech limberings-up forms choice.

References

  1. Борисова З. С., Смолина Л. П. Некоторые пути развития интереса учащихся к изучению иностранного языка // Иностранные языки в школе. 1990. № 3. С. 43-45.
  2. Бялоус Н. И. Warming-up как средство активизации учебного процесса // Там же. 2006. № 1. С. 7-9.
  3. Игна О. Н., Зырянова Е. В. Chants, jokes, poems, proverbs and sayings, rhymes, riddles, tongue twisters for English language teaching: pronunciation, grammar, vocabulary: учебно-методическое пособие. Томск: Изд-во ТПУ, 2005. 136 с.
  4. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: теория и практика: учебное пособие для преподавателей и студентов. М.: Филоматис, 2004. 416 с.

Author information

Lyubov' Pavlovna Tribus

National Research Tomsk Polytechnic University

Ekaterina Sergeevna Ovchinnikova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 29, 2011.

Keywords

  • урок
  • речевая зарядка
  • правила
  • виды
  • примеры
  • lesson
  • speech limbering-up
  • rules
  • types
  • examples

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)