• Original research article
  • July 7, 2011
  • Open access

INTERNET-TECHNOLOGIES USE IN THE ORGANIZATION OF NON-AUDITORIUM WORK ON THE FORMATION OF STUDENTS' COGNITIVE INTEREST WHILE TEACHING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The authors consider the questions of the formation of cognitive interest of the students of a higher education institution and pay special attention to the necessity of using such educational means which will promote the development of students' cognitive interests while teaching foreign languages and one of such means is non-auditorium work.

References

  1. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам. М., 2000.
  2. Иванова Е. А. Комплекс средств педагогического руководства по формированию и развитию у студентов познавательного интереса к иностранному языку: автореф. канд. дисс. СПб., 1997.
  3. Платонова Т. А. Роль мотивации в познавательной активности // Активность личности в обучении: психолого-педагогический аспект. М.: НИИВШ, 1986.
  4. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных Интернет-технологий. М., 2010.
  5. Щукина Г. И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся. М., 1988.
  6. Mountford A. English in Agriculture. Oxford University Press, 1997.

Author information

Lyubov' Viktorovna Mikhaleva

Tomsk State University

Al'fiya Amirovna Khakimova

Tomsk State University

About this article

Publication history

  • Published: July 7, 2011.

Keywords

  • познавательный мотив
  • преподавание иностранного языка
  • мотивация
  • внеаудиторная работа
  • познавательный интерес
  • средства Интернет коммуникации
  • cognitive motive
  • teaching foreign language
  • motivation
  • non-auditorium work
  • cognitive interest
  • Internet-communication means

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)