• Original research article
  • December 5, 2011
  • Open access

ESP READING

Abstract

The article is devoted to ESP reading as one of the skills while understanding the professional English language, its interactive process, ways and methods of reading, learner's action while reading.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. М., 2004.
  2. Егоров Т. Г. Психология овладения навыком чтения. М., 1963.
  3. Кузменко О., Рогова Г. Учебное чтение, его содержание и формы // Иностранные языки в школе. № 5. 1970.
  4. Маслыко Е. А. Настольная книга преподавателя иностранного языка: справочное пособие. Минск, 1999.
  5. Фоломкина С. К. Зависимость типов упражнений от видов чтения: методические записки по вопросам преподавания иностранных языков в ВУЗе. М., 1970.
  6. Barnet M. A. More Than Meets the Eye: Foreign Language Learner Reading Theory and Practice. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall Regents, 1989.
  7. Bernhard E. Reading Development in a Second Language. Norwood, NJ: Ablex, 1991.
  8. Bruner J. S. Process of Education. Cambridge, 1962.
  9. Darian S. Adapting Authentic Materials for Language Teaching [Электронный ресурс]. URL: http://eca.state.gov/forum/vols/vol39/no2/p2.htm
  10. Grellet F. Developing Reading Skills: а Practical Guide to Reading Comprehension Exercises. Cambridge: Cambridge University Press, 1981.
  11. Michurina K. A., Zhukova L. P. Reading and Comprehension. M.: Vysshaya Shkola, 1982.
  12. Villiers S., Ward T. Oxford Professional Development Program: methodology booklet. Oxford University Press, 2006.

Author information

Tatiana Fyodorovna Dolgaya

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 5, 2011.

Keywords

  • способность понимания
  • профессионально-тематический материал
  • необходимость профессионально-тематического материала
  • предтекстовые упражнения
  • послетекстовые упражнения
  • мотивация
  • reading comprehension
  • specific material
  • specific needs
  • pre-reading activities
  • post-reading activities
  • motivation

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)