• Original research article
  • December 5, 2011
  • Open access

TEACHER'S SUBSTITUTION AS STUDENTS' INDEPENDENT WORK TYPE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article reveals the importance of a higher education institution students' independent work while mastering a foreign language under the conditions of language environment absence. The author suggests using a special type of auditorium independent work - teacher's substitution by students - in pedagogical practice and reveals the essence, advantages and peculiarities of a lesson organization using this type of independent work.

References

  1. Ковалевский И. Организация самостоятельной работы студента // Высшее образование в России. 2006. № 1. С. 114-115.
  2. Минакова Т. В. Развитие познавательной самостоятельности студентов университета в процессе изучения иностранного языка: дисс. ... канд. пед. наук. Оренбург, 2001. 214 c.
  3. Фаустова Э. Н. Студент нового времени: социокультурный профиль // Система воспитания в высшей школе: аналитические обзоры по основным направлениям развития высшего образования. М., 2004. Вып. 4. 72 с.
  4. Юшко Г. Н. Научно-дидактические основы организации самостоятельной работы студентов в условиях рейтинговой системы обучения: автореф. дисс. ... канд. пед. наук. Ростов-на-Дону, 2001. 23 c.

Author information

Elena Vyacheslavovna Strebkova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 5, 2011.

Keywords

  • СРС (самостоятельная работа студентов)
  • виды СРС
  • урок - замена преподавателя
  • студент-преподаватель
  • students' independent work
  • students' independent work types
  • lesson - teacher's substitution
  • student-teacher

Copyright

© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)