TEACHER'S SUBSTITUTION AS STUDENTS' INDEPENDENT WORK TYPE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The article reveals the importance of a higher education institution students' independent work while mastering a foreign language under the conditions of language environment absence. The author suggests using a special type of auditorium independent work - teacher's substitution by students - in pedagogical practice and reveals the essence, advantages and peculiarities of a lesson organization using this type of independent work.
References
- Ковалевский И. Организация самостоятельной работы студента // Высшее образование в России. 2006. № 1. С. 114-115.
- Минакова Т. В. Развитие познавательной самостоятельности студентов университета в процессе изучения иностранного языка: дисс. ... канд. пед. наук. Оренбург, 2001. 214 c.
- Фаустова Э. Н. Студент нового времени: социокультурный профиль // Система воспитания в высшей школе: аналитические обзоры по основным направлениям развития высшего образования. М., 2004. Вып. 4. 72 с.
- Юшко Г. Н. Научно-дидактические основы организации самостоятельной работы студентов в условиях рейтинговой системы обучения: автореф. дисс. ... канд. пед. наук. Ростов-на-Дону, 2001. 23 c.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 5, 2011.
Keywords
- СРС (самостоятельная работа студентов)
- виды СРС
- урок - замена преподавателя
- студент-преподаватель
- students' independent work
- students' independent work types
- lesson - teacher's substitution
- student-teacher
Copyright
© 2011 The Author(s)
© 2011 Gramota Publishing, LLC