• Original research article
  • July 25, 2012
  • Open access

HEALTH-SAVING TECHNOLOGIES IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING

Abstract

The author reveals the notion health-saving technologies, explains the need for their implementation in foreign languages teaching, and pays special attention to the continuous and systematic use of these technologies at all the stages of educational process in general educational institutions.

References

  1. Ковалько В. И. Здоровьесберегающие технологии в начальной школе. 1-4 классы. Педагогика. Психология. Управление. М.: ВАКО, 2004. 296 с.
  2. Кукушин В. С. Теория и методика обучения. Ростов н/Д: Феникс, 2005. 474 с.
  3. Менчинская Е. А. Основы здоровьесберегающего обучения в начальной школе: методические рекомендации по преодолению перегрузки учащихся. М.: Вентана-Граф, 2008. 112 с.
  4. Смирнов Н. К. Здоровьесберегающие образовательные технологии в современной школе. М.: АПК и ПРО, 2002.

Author information

Ol'ga Sergeevna Lazareva

Centre of Education Sambo-70 of Committee of Physical Culture and Sport of Moscow South-West Administrative District

About this article

Publication history

  • Published: July 25, 2012.

Keywords

  • здоровьесберегающие технологии
  • здоровье
  • обучение
  • эмоционально-психологическая нагрузка
  • организация учебной деятельности
  • урок как основная форма
  • система
  • health-saving technologies
  • health
  • teaching
  • emotional-psychological stress
  • organization of educational activity
  • lesson as main form
  • system

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)