• Original research article
  • November 20, 2012
  • Open access

SEMANTIC structure OF ADVERTISING ICONIC TEXT

Abstract

The author discusses the main directions of advertisement semantics study: in terms of semantic relations between text and visual image, in terms of semantic models of advertisement and in terms of advertising images; and considers advertising bill as iconic text, in which text and image interaction affects the formation of advertisement semantic structure.

References

  1. Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. М.: Прогресс, 1994. 615 с.
  2. Бровкин Д. Я сам обманываться рад // Рекламные технологии. 1999. № 8-9. С. 13-14.
  3. Лазарева Э. А. Рекламный дискурс: стратегии и тактика // Сборник научных трудов УрГПУ. Екатеринбург, 2003. С. 45-57.
  4. Лазарева Э. А. Сказочная реальность современной российской рекламы // Акценты: новое в массовой коммуникации. Воронеж, 2001. Вып. 3-4. С. 74-78.
  5. Лебедев-Любимов А. Н. Психология рекламы. СПб.: Питер, 2002. 368 с.
  6. Огилви Д. Тайны рекламного двора. М.: Прогресс, 1988. 64 с.
  7. Павловская Е. Э. Творческие концепции современной рекламы: учеб. пособие. Екатеринбург: Архитектон, 2000. Ч. 1. Творческие проблемы рекламной коммуникации. 93 с.
  8. Панина Е. Ю. Рекламные тексты как средство формирования иноязычной компетенции в профессионально ориентированном чтении (на материале немецкого языка): дисс. … канд. пед. наук. Екатеринбург: Пермский государственный технический университет, 1999. 199 с.
  9. Почепцов Г. Г. Русская семиотика. М. – К.: Рефл-бук; Ваклер, 2001. 768 с.

Author information

Polina Leonidovna Gorelik

Chelyabinsk State Medical Academy

About this article

Publication history

  • Published: November 20, 2012.

Keywords

  • семантика рекламы
  • рекламный образ
  • семиотика
  • иконотекст
  • взаимодействие текста и образа
  • semantics of advertisement
  • advertising image
  • semiotics
  • iconic text
  • text and image interaction

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)