SEMANTIC structure OF ADVERTISING ICONIC TEXT
Abstract
The author discusses the main directions of advertisement semantics study: in terms of semantic relations between text and visual image, in terms of semantic models of advertisement and in terms of advertising images; and considers advertising bill as iconic text, in which text and image interaction affects the formation of advertisement semantic structure.
References
- Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. М.: Прогресс, 1994. 615 с.
- Бровкин Д. Я сам обманываться рад // Рекламные технологии. 1999. № 8-9. С. 13-14.
- Лазарева Э. А. Рекламный дискурс: стратегии и тактика // Сборник научных трудов УрГПУ. Екатеринбург, 2003. С. 45-57.
- Лазарева Э. А. Сказочная реальность современной российской рекламы // Акценты: новое в массовой коммуникации. Воронеж, 2001. Вып. 3-4. С. 74-78.
- Лебедев-Любимов А. Н. Психология рекламы. СПб.: Питер, 2002. 368 с.
- Огилви Д. Тайны рекламного двора. М.: Прогресс, 1988. 64 с.
- Павловская Е. Э. Творческие концепции современной рекламы: учеб. пособие. Екатеринбург: Архитектон, 2000. Ч. 1. Творческие проблемы рекламной коммуникации. 93 с.
- Панина Е. Ю. Рекламные тексты как средство формирования иноязычной компетенции в профессионально ориентированном чтении (на материале немецкого языка): дисс. … канд. пед. наук. Екатеринбург: Пермский государственный технический университет, 1999. 199 с.
- Почепцов Г. Г. Русская семиотика. М. – К.: Рефл-бук; Ваклер, 2001. 768 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 20, 2012.
Keywords
- семантика рекламы
- рекламный образ
- семиотика
- иконотекст
- взаимодействие текста и образа
- semantics of advertisement
- advertising image
- semiotics
- iconic text
- text and image interaction
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC