• Original research article
  • November 20, 2012
  • Open access

BASIC PRINCIPLES OF STUDENTS’ FOREIGN LANGUAGE EDUCATIONAL COMPETENCE DEVELOPMENT UNDER CONDITIONS OF PROFESSIONAL LANGUAGE EDUCATION

Abstract

The author discusses the problem of students’ foreign language educational competence development at the language faculty of a pedagogical higher educational establishment, considers the notion of a foreign language educational competence, presents its component structure, gives its brief functional-content characteristics, and analyzes in detail the principles, on which the process of this competence formation and development is based.

References

  1. Бердичевский А. Л. Оптимизация системы обучения иностранному языку в педагогическом вузе. М.: Высшая школа, 1989. 103 с.
  2. Бурденюк Г. М. Управление самостоятельной учебной деятельностью при обучении иностранным языкам взрослых: дисс. … докт. пед. наук. М., 1993. 437 с.
  3. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учеб. пособие. М.: Академия, 2004. 336 с.
  4. Гиниатуллин И. А. Самостоятельная учебная деятельность по овладению иностранным языком на специальном факультете: учеб. пособие. Свердловск, 1990. 90 с.
  5. Миролюбов А. А. Сознательно-сопоставительный метод обучения иностранным языкам. М., 1998. 55 с.
  6. Пидкасистый П. И. Навыки самообразования – важная цель обучения // Alma Mater (Вестник высшей школы). 1987. № 4. С. 31-34.
  7. Leontjew A. A. Sprache soll nicht „fremd“ sein // Lerntheorie. Tätigkeitstheorie. Fremdsprachenunterricht. München: Judicium, 1995. S. 21-28.

Author information

Larisa Valer'evna Solonina

Shadrinsk State Pedagogical Institute

About this article

Publication history

  • Published: November 20, 2012.

Keywords

  • профессиональное языковое образование
  • компетентность
  • учебная компетентность
  • принципы развития иноязычной учебной компетентности
  • professional language education
  • competence
  • educational competence
  • principles of foreign language educational competence development

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)