• Original research article
  • November 20, 2012
  • Open access

ON ROLE OF FOREIGN LANGUAGE TEACHER AS MEDIATOR IN DIALOGUE OF CULTURES

Abstract

The author discusses the importance of intercultural competence acquisition, which becomes absolutely indispensable in increasingly expanding international contacts, and also emphasizes the role of a foreign languages teacher, destined to be a mediator in the dialogue of cultures.

References

  1. Садохин А. П. Компетентность и компетенция в межкультурной коммуникации // Вестник Московского университета. Сер. 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2007. № 3. С. 39-56.
  2. Тер-Минасова С. Г. Мы учим не только тому, «как сказать», но и «что сказать» // Вестник Московского университета. Сер. 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2004. № 1. С. 9-19.
  3. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово/Slovo, 2000. 264 с.
  4. Holtzer G. Enseigner la culture à l’ère de la mondialisation // Вестник Московского университета. Сер. 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2003. № 1. С. 70-82.
  5. Prost A. Eloge des pédagogues. Paris: Seuil, 1985. 220 p.

Author information

Elena Borisovna Khromova

Perm’ National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: November 20, 2012.

Keywords

  • глобализация
  • межкультурная коммуникация
  • диалог культур
  • межкультурная компетентность
  • менталитет
  • globalization
  • intercultural communication
  • dialogue of cultures
  • intercultural competence
  • mentality

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)