• Original research article
  • December 3, 2012
  • Open access

GENRE FEATURES OF CARS SALE ADVERTISEMENTS TEXTS

Abstract

The author presents the first observations on cars sale advertisements genre features: reveals the genre formation factors, describes the linguistic features of the mentioned advertisements, determined by the specificity of male communication in automobile sphere, and substantiates that the research of this material genre originality is topical in communicative-functional aspect, as the object of the research demonstrates the peculiarities of a particular linguo-culture, the specific ways of speech influence on the addressee, and allows revealing the gender peculiarities of speech.

References

  1. Бахтин М. М. Проблема речевых жанров // Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. М., 1979.
  2. Достовалова Е. К. Объявление о найме как особый жанр текста // Филология и лингвистика: проблемы и перспективы: материалы междунар. заоч. науч. конф. (г. Челябинск, июнь 2011 г.) / под общ. ред. Г. Д. Ахметовой. Челябинск: Два комсомольца, 2011. С. 21-23.
  3. Федосюк М. Ю. Исследование средств речевого воздействия и теория речевых жанров // Жанры речи. Саратов, 1997.

Author information

Natal'ya Vladimirovna Kurikova

Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 3, 2012.

Keywords

  • речевой жанр «объявление»
  • мужская коммуникация
  • коммуникативная ситуация
  • социальный диалект
  • “advertisement” speech genre
  • male communication
  • communicative situation
  • social dialect

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)