• Original research article
  • December 3, 2012
  • Open access

EXERCISES SYSTEM FOR NON-LANGUAGE FACULTIES STUDENTS’ INDEPENDENT WORK ON FOREIGN LANGUAGE VOCABULARY MASTERING BASED ON SPECIAL TEXT

Abstract

The author presents exercises system for non-language faculties students’ independent work on special foreign language vocabulary mastering, and gives the detailed description of three stages of the work with new vocabulary, based on special text. The first stage is connected with the acquaintance with new lexical units. At the second stage the work on their consolidation is organized. The third stage is the practice of their use in new situations.

References

  1. Долматовская Е. Ю. Подготовка к профессиональной деятельности при обучении языку специальности в неязыковом вузе // Пути повышения эффективности обучения иностранному языку в неязыковом вузе: сб. науч. тр. М., 1990. Вып. 366. С. 59-67.
  2. Наумова Т. Н. Об одном из путей интенсификации процесса усвоения иноязычной лексики специального текста // Вопросы анализа специального текста: межвуз. тематич. науч. сб. Уфа, 1983. С. 110-111.
  3. Чернина Л. Г. Обучение иностранному языку в вузах неязыковых специальностей на современном этапе: проблемы и перспективы // Пути повышения эффективности обучения иностранному языку в неязыковом вузе: сб. науч. тр. М., 1991. Вып. 386. С. 145-148.

Author information

Elena Yur'evna Ladonina

Volgograd State University

About this article

Publication history

  • Published: December 3, 2012.

Keywords

  • система упражнений
  • иноязычная лексика по специальности
  • специальный текст
  • знания
  • умения
  • навыки
  • презентация
  • активизация
  • визуализация
  • контекстуализация
  • exercises system
  • special foreign language vocabulary
  • special text
  • knowledge
  • abilities
  • skills
  • presentation
  • activation
  • visualization
  • contextualization

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)