• Original research article
  • December 3, 2012
  • Open access

PRIORITY DIRECTIONS OF MASTERS FOREIGN LANGUAGE TRAINING IN TECHNICAL UNIVERSITY

Abstract

The author considers the main goals, principles and problems of a foreign language teaching to masters in the context of higher professional school modernization, pays special attention to the development of masters’ research activity, analyzes the advantages of the modular organization of a foreign language teaching during MA course, and corroborates the theoretical regulations presented in the article by the data obtained as a result of the researches conducted by the author.

References

  1. Акопова А. С. Подготовка магистрантов гуманитарных факультетов университета к научно-исследовательской деятельности в курсе иностранного языка: автореф. дисс. … канд. пед. наук. Ростов н/Д, 2005. 22 с.
  2. Беликова С. С. Образовательное пространство вуза: состояние и социокультурный потенциал формирования творческой способности специалиста: дисс. … канд. соц. наук. Новочеркасск, 2009. 167 с.
  3. Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения. М., 2004. 84 с.
  4. Гусейнова И. А. Принципы обучения профессиональному иноязычному общению в неязыковом вузе // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2012. Вып. 12 (645). С. 25-32.
  5. Мазалецкая А. Л. Мотивация НИД студентов вуза // Вестник университета (Государственный университет управления). Социология и управление персоналом. 2011. № 6. С. 61-63.
  6. Ульченко Н. А. Гуманитаризация высшего технического образования (институциональный аспект): автореф. дисс. … канд. соц. наук. Новочеркасск, 2000. 24 с.

Author information

Svetlana Pavlovna Firsova

Mari State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: December 3, 2012.

Keywords

  • магистерская подготовка
  • научно-исследовательская деятельность
  • иностранный язык
  • методические принципы
  • модульная организация
  • master training
  • research activity
  • foreign language
  • methodological principles
  • modular organization

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)