ARTISTIC METHOD “TEXT IN TEXT” IN DRAMA “LIVE, MY CHILD, LIVE!” BY N. BELYKH
Abstract
The author researches the artistic originality of the play “Live, My Child, Live!” by N. Belykh, reveals the composition solution of the play, original for the Komi dramaturgy, that consists in the use of the method “text in text”, and mentions that the use of this artistic method is conditioned by the desire of the playwright to display different periods of the historical development of the people, to trace the formation of a Komi person’s character.
References
- Власов В., Лукина Н. Авангардизм. Модернизм. Постмодернизм: терминологический словарь. СПб.: Азбука-классика, 2005. 320 с.
- Ильин И. П. Постструктурализм. Деконструктивизм. Постмодернизм. М.: Интрада, 1996. 256 с.
- Латышева В. А. Современная коми драматургия. Сыктывкар: Коми книжное издательство, 1994. 104 с.
- Липовецкий М. Н. Постмодернизм: агрессия симулякров и саморегуляция Хаоса // Русская литература ХХ века: закономерности исторического развития / отв. ред. Н. Л. Лейдерман. Екатеринбург: УрО РАН; УрО РАО, 2005. Кн. 1. Новые художественные стратегии. С. 355-393.
- Черняк М. А. Современная русская литература: учебное пособие. СПб. – М.: Сага-форум, 2004. 336 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: December 17, 2012.
Keywords
- герой
- характер
- композиция
- «текст в тексте»
- интермедиальность
- фрагментарность
- drama
- hero
- character
- composition
- “text in text”
- intermediality
- fragmentation
Copyright
© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC