• Original research article
  • December 17, 2012
  • Open access

CLICHÉ USE AS ONE OF EFFECTIVE METHODS OF ELEMENTARY SCHOOL PUPILS’ FOREIGN SPEECH ENRICHMENT

Abstract

The author considers the role and benefits of cliché use in foreign speech teaching to elementary school pupils, and presents the stages of cliché teaching, the examples of conditional-speech and speech exercises, as well as games aimed at the formation and improvement of the skill of phrases-cliché use in speech during foreign language classes.

References

  1. Маслыко Е. А., Бабинская П. К. Настольная книга преподавателя иностранного языка. Минск: Вышэйшая школа, 2004. 522 с.
  2. Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Урок иностранного языка. Ростов н/Д: Феникс; М.: Глосса-Пресс, 2010. 640 с.
  3. Сирык Т. Л. Формирование и развитие умений и навыков диалогической речи на начальном этапе обучения английскому языку: дисс. … канд. пед. наук. Киев, 1984. 248 с.
  4. Скалкин В. Л. Обучение диалогической речи: на материале англ. яз.: пособие для учителей. Киев: Радянська школа, 1989. 158 с.

Author information

Ol'ga Aleksandrovna Drozdova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 17, 2012.

Keywords

  • клиширование
  • фразы-клише
  • речевой образец
  • младшие школьники
  • иноязычная речь
  • cliché use
  • phrases-cliché
  • speech pattern
  • elementary school pupils
  • foreign speech

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)