• Original research article
  • January 8, 2013
  • Open access

ON USE OF PROJECTS METHOD FOR EXTRACURRICULAR WORK OF NONLINGUISTIC SPECIALITIES STUDENTS STUDYING PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The authors consider the perspectives of projects method use in extracurricular work on foreign language with nonlinguistic specialities students, and substantiate that the work on the project contributes to the development of mental activity, stimulates students’ creativity, and increases the motivation to professionally-oriented study of foreign language.

References

  1. Болсуновская Л. М., Матвеенко И. А. Применение инновационных технологий в преподавании профессионального иностранного языка (на примере опыта Института геологии и нефтегазового дела ТПУ) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2010. № 1 (5). Ч. 1. С. 47-50.
  2. Владыко О. А. Проектная методика – эффективное средство организации творческой и учебной деятельности на уроке английского языка // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 60-63.
  3. Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Четыре четверти, 2005. 208 с.
  4. Конышева А. В. Современные методы обучения английскому языку. Минск: ТетраСистемс, 2003. 176 с.

Author information

Nadezhda Sergeevna Kovalenko

Institute of Natural Resources of National Research Tomsk Polytechnic University

Vladimir Aleksandrovich Kobelev

Novosibirsk State Pedagogical University (Branch) in Kuibyshev

About this article

Publication history

  • Published: January 8, 2013.

Keywords

  • профессиональный иностранный язык
  • метод проектов
  • внеаудиторная работа
  • групповой мини-проект
  • повышение мотивации к изучению иностранного языка
  • professional foreign language
  • projects method
  • extracurricular work
  • group mini-project
  • increase of motivation for foreign language learning

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)