ON USE OF PROJECTS METHOD FOR EXTRACURRICULAR WORK OF NONLINGUISTIC SPECIALITIES STUDENTS STUDYING PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The authors consider the perspectives of projects method use in extracurricular work on foreign language with nonlinguistic specialities students, and substantiate that the work on the project contributes to the development of mental activity, stimulates students’ creativity, and increases the motivation to professionally-oriented study of foreign language.
References
- Болсуновская Л. М., Матвеенко И. А. Применение инновационных технологий в преподавании профессионального иностранного языка (на примере опыта Института геологии и нефтегазового дела ТПУ) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2010. № 1 (5). Ч. 1. С. 47-50.
- Владыко О. А. Проектная методика – эффективное средство организации творческой и учебной деятельности на уроке английского языка // Иностранные языки в школе. 2007. № 4. С. 60-63.
- Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Четыре четверти, 2005. 208 с.
- Конышева А. В. Современные методы обучения английскому языку. Минск: ТетраСистемс, 2003. 176 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 8, 2013.
Keywords
- профессиональный иностранный язык
- метод проектов
- внеаудиторная работа
- групповой мини-проект
- повышение мотивации к изучению иностранного языка
- professional foreign language
- projects method
- extracurricular work
- group mini-project
- increase of motivation for foreign language learning
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC