SPECIFICITY OF ORAL MONOLOGIC SPEECH AND TEACHING THIS TYPE OF SPEECH ACTIVITY TO TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS
Abstract
The author analyzes the specificity of monologic oral speech, considers the problem of teaching students to this type of speech in classes of foreign language in technical higher education establishment, pays special attention to the notions “monologue” and “monologic oral speech” as well as the levels and parameters of monologic utterance, and presents the examples from her own experience of teaching English language for Tomsk Polytechnic University students.
References
- Гальскова Н. Д., Никитенко З. Н. Теория обучения иностранным языкам. М.: Айрис Пресс, 2004. 294 с.
- Пассов Е. И. Урок иностранного языка в средней школе. М.: Просвещение, 1988. 197 с.
- Пассов Е. И., Царькова В. Б. Концепция коммуникативного обучения. М.: Просвещение, 1993. 127 с.
- Рогова Г. В., Рабинович Ф. М., Сахарова Т. Е. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. М.: Просвещение, 1991. 274 с.
- Розенталь Д. Э. и др. Словарь лингвистических терминов [Электронный ресурс]. URL: http://www.gumer.info/bibliotek_ Buks/Linguist/DicTermin/m.php (дата обращения: 01.12.2012).
- Скалкин В. Л. Обучение монологическому высказыванию. Киев: Радяньска школа, 1983. 173 с.
- Фонд образовательных программ [Электронный ресурс]. URL: http://portal.tpu.ru/fond (дата обращения: 01.12.2012).
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 8, 2013.
Keywords
- обучение иностранному языку студентов технического вуза
- монолог
- монологическая устная речь
- уровни монологического высказывания
- параметры монологического высказывания
- teaching foreign language for technical higher education establishment students
- monologue
- monologic oral speech
- levels of monologic utterance
- parameters of monologic utterance
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC