• Original research article
  • January 8, 2013
  • Open access

TEACHING STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT TO WORK WITH TERMINOLOGY

Abstract

The author considers the search for effective ways to professional language training of technical higher education establishment specialists, reveals the essence of cognitive approach to teaching students to work with terminology, and pays special attention to the translation of the terms into native language, as well as to the exercises aimed at helping students to master new terminology.

References

  1. Берестнев Г. И. Семантика русского языка в когнитивном аспекте: учеб. пособие. Калининград: Изд-во КГУ, 2002. 157 с.
  2. Володина М. Н. Когнитивно–информационная природа термина на материале терминологии средств массовой информации. М.: Филолог. фак-т МГУ им. М. В. Ломоносова, 2000. 128 с.
  3. Графова Л. Л., Бабичев В. Т. English for Miners. Профессионально-ориентированный курс английского языка: учеб. пособие для вузов. М.: Горная книга, 2010. 480 с.
  4. Ивина Л. В. Лингво–когнитивные основы анализа отраслевых терминосистем (на примере англоязычной терминологии венчурного финансирования): учеб.-метод. пособие. М.: Академический проект, 2003. 304 с.
  5. Квитко И. А., Лейчик В. М., Кабанцев Г. Г. Терминоведческие проблемы редактирования. Львов: Изд-во ЛГУ, 1986. 150 с.
  6. Лейчик В. М. Терминоведение: предмет, методы, структура. 2-е изд. М.: КомКнига, 2006. 255 с.

Author information

Anastasiya Georgievna Shirokolobova

Kuzbass State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: January 8, 2013.

Keywords

  • профессиональная языковая подготовка
  • терминология
  • когнитивный подход
  • методы обучения
  • professional language training
  • terminology
  • cognitive approach
  • methods of teaching

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)