• Original research article
  • February 2, 2013
  • Open access

ON ROLE OF PROJECT WORK IN THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ COMMUNICATIVE COMPETENCE IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES IN NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENTS

Abstract

The author reveals the role of project work in the development of communicative competence of nonlinguistic specialities students in foreign language classes, and pays special to the importance of foreign language learners’ communicative competence in the formation of their readiness to solve production problems in cooperation with foreign partners in their future careers.

References

  1. Вербицкий А. А., Ларионова О. Г. Гуманизация и компетентность: контексты интеграции. М.: Изд-во МГПОУ, 2006. 172 с.
  2. Гадамер Х.-Г. Актуальность прекрасного. М.: Искусство, 1991. 367 с.
  3. Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / пер. с англ. М.: Смысл, 1999. 425 с.
  4. Трофимова Г. С. Педагогическая коммуникативная компетентность: теоретический и прикладные аспекты: монография. Ижевск: Изд-во УдГУ, 2012. 116 с.
  5. Хабермас Ю. Моральное сознание и коммуникативное действие / пер. с нем.; под ред. Д. В. Скляднева. СПб.: Наука, 2000. 380 с.

Author information

Yuliana Vladimirovna Akhmetshina

Khabarovsk State Academy of Economics and Law

About this article

Publication history

  • Published: February 2, 2013.

Keywords

  • иностранный язык
  • коммуникативная компетенция
  • проектная деятельность
  • ситуативное обучение
  • ролевое общение
  • foreign language
  • communicative competence
  • project activity
  • situational teaching
  • role-based communication

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)