FEATURES OF STUDENTS’ EDUCATIONAL-COGNITIVE ACTIVITY IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES IN NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT
Abstract
The author reveals the nature of students’ educational-cognitive activity in foreign language classes in nonlinguistic higher education establishment, suggests the classification of basic mental conditions experienced by students learning foreign language, pays special attention to the interrelation between students’ mental conditions and their activity in classes, and states that performing exercises of varying degrees of complexity by students in turn helps create situations for success in foreign language classes.
References
- Белкин А. С. Ситуация успеха. Как ее создать. М.: Просвещение, 1991. 168 с.
- Глассер У. Школы без неудачников. М.: Прогресс, 1991. 174 с.
- Ксенофонтова А. Н., Табакова Е. П. Педагогические условия самоопределения старшеклассников в конкурсной деятельности // Вестник Оренбургского государственного университета. 2006. № 10. Ч. 2. С. 88-94.
- Куликов Л. В. Психические состояния. СПб.: Питер, 2000. 512 с.
- Левитов Н. Д. О психических состояниях человека. М.: Просвещение, 1964. 344 с.
- Немов Р. С. Психология. М.: Владос, 2003. Кн. 1. 688 с.
- Прохоров А. О. Психология неравновесных состояний / Ин-т психологии РАН. М., 1998. 149 с.
- Ушинский К. Д. Избранные педагогические сочинения. Рига: Звайгзне, 1980. 229 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 2, 2013.
Keywords
- положительные и отрицательные психические состояния
- изучение иностранного языка в неязыковом вузе
- успех
- упражнения с интеллектуальной нагрузкой
- positive and negative mental conditions
- learning of foreign language in nonlinguistic higher education establishment
- success
- exercises with intellectual challenge
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC