• Original research article
  • March 11, 2013
  • Open access

METHODICAL SYSTEM OF STUDENTS’ SOCIAL-CULTURAL SKILLS DEVELOPMENT BY MEANS OF MODERN INTERNET TECHNOLOGIES

Abstract

The author presents her own methodical system of students’ social-cultural skills development by means of modern Internet technologies, and analyzes its components, which are interconnected in hierarchical dependence: aim, tasks, approaches, principles, methods, education content, pedagogical conditions, evaluation criteria and result.

References

  1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий: теория и практика обучения языкам. М.: Икар, 2009. 448 с.
  2. Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в контексте диалога культур и цивилизаций. Воронеж: Истоки, 1996. 237 с.
  3. Сысоев П. В. Концепция языкового поликультурного образования: монография. М.: Еврошкола, 2003. 406 с.
  4. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных интернет-технологий: учеб.-метод. пособие. М. – Ростов-на-Дону: Глосса-Пресс; Феникс, 2010. 182 с.
  5. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности) «Перевод и переводоведение». Квалификация специалист. М., 2010.
  6. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Электронный ресурс]. URL: http://www.eidos.ru/news/compet.htm (дата обращения: 26.03.2010).
  7. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: теория и практика. М.: Филоматис, 2007. 256 с.

Author information

Irina Konstantinovna Zabrodina

Tambov State University named after G. R. Derzhavin

About this article

Publication history

  • Published: March 11, 2013.

Keywords

  • методическая система
  • социокультурные умения
  • обучение культуре
  • современные интернет-технологии
  • опытное обучение
  • methodical system
  • social-cultural skills
  • culture education
  • modern Internet technologies
  • experimental learning

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)