SUBSYSTEM OF REFLEXIVELY-ORIENTED LEXICAL EXERCISES USED AT SENIOR STAGE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AT SCHOOL
Abstract
The author describes the subsystem of reflexively-oriented lexical exercises that contributes to the formation and development of senior pupils’ language competence in secondary school, reveals the importance of learners’ reflective base in learning a foreign language, and gives the examples of exercises based on it.
References
- Пассов Е. И. Основы методики обучения иностранным языкам. М.: Русский язык, 1977. 216 с.
- Шамов А. Н. Когнитивная парадигма в обучении лексической стороне иноязычной речи: монография. Н. Новгород: Изд-во НГЛУ им. Н. А. Добролюбова, 2009. 242 с.
- Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. Изд-е 2-е. М.: Просвещение, 1986. 221 с.
- Щедровицкий Г. П. Очерки по философии образования. М.: Эксперимент, 1993. 156 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 11, 2013.
Keywords
- лексические упражнения
- рефлексия
- система упражнений
- лексические единицы
- когнитивно-ассоциативные упражнения
- лингвосистематизирующие приемы
- когнитивно-коммуникативные упражнения
- lexical exercises
- reflection
- exercise system
- lexical units
- cognitive-associative exercises
- linguo-systemizing techniques
- cognitive-communicative exercises
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC