• Original research article
  • March 11, 2013
  • Open access

SUBSYSTEM OF REFLEXIVELY-ORIENTED LEXICAL EXERCISES USED AT SENIOR STAGE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AT SCHOOL

Abstract

The author describes the subsystem of reflexively-oriented lexical exercises that contributes to the formation and development of senior pupils’ language competence in secondary school, reveals the importance of learners’ reflective base in learning a foreign language, and gives the examples of exercises based on it.

References

  1. Пассов Е. И. Основы методики обучения иностранным языкам. М.: Русский язык, 1977. 216 с.
  2. Шамов А. Н. Когнитивная парадигма в обучении лексической стороне иноязычной речи: монография. Н. Новгород: Изд-во НГЛУ им. Н. А. Добролюбова, 2009. 242 с.
  3. Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе. Изд-е 2-е. М.: Просвещение, 1986. 221 с.
  4. Щедровицкий Г. П. Очерки по философии образования. М.: Эксперимент, 1993. 156 с.

Author information

Sergei Vladimirovich Kozlov

Moscow State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: March 11, 2013.

Keywords

  • лексические упражнения
  • рефлексия
  • система упражнений
  • лексические единицы
  • когнитивно-ассоциативные упражнения
  • лингвосистематизирующие приемы
  • когнитивно-коммуникативные упражнения
  • lexical exercises
  • reflection
  • exercise system
  • lexical units
  • cognitive-associative exercises
  • linguo-systemizing techniques
  • cognitive-communicative exercises

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)