• Original research article
  • March 11, 2013
  • Open access

MULTILEVEL TECHNOLOGY IN PROFESSIONAL KAZAKH LANGUAGE TEACHING

Abstract

The author reveals the features of using the multilevel technology of the Kazakh language teaching in classes in medical higher education establishment, pays special attention to the description of the implementation process of the Kazakh language multilevel teaching in the Russian-speaking audience, describes teaching levels in relation to the Kazakh language, and ascertains the set of skills and abilities that correspond to each level.

References

  1. Аяпбергенова К. К. Научно-методические основы обучения медицинской лексике на занятиях по казахскому языку: автореф. дисс.. докт. пед. наук / на каз. яз. Алматы, 2009. 48 с.
  2. Ефименко С. А. Социология пациента: автореф. дисс.. докт. соц. наук. М., 2007. 46 с.
  3. Караев Ж. А., Кобдикова Ж. У. Актуальные проблемы модернизации педагогической системы на основе технологического подхода. Алматы: Жазушы, 2005. 136 с.
  4. Кунанбаева С. С. Современное иноязычное образование: методология и теории. Алматы, 2005. 210 с.

Author information

Aliya Bazarbaevna Nasyrova

Karaganda State Medical University (Kazakhstan)

About this article

Publication history

  • Published: March 11, 2013.

Keywords

  • коммуникативная компетентность врача
  • коммуникативные навыки
  • уровень владения языком
  • разноуровневое обучение
  • разноуровневые задания
  • doctor’s communicative competence
  • communicative skills
  • level of language proficiency
  • multilevel teaching
  • multilevel tasks

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)