• Original research article
  • March 20, 2013
  • Open access

ABOUT COMMUNICATION ROLE IN THE RUSSIAN LANGUAGE TEACHING PROCESS

Abstract

The authors discuss the problem of teaching communication and communicative competence development under the conditions of the language training of students speaking the state (Kazakh) language, and pay special attention to the methods and techniques promoting communicative abilities and skills development, positive personality qualities formation at the Russian language lessons.

References

  1. Бондаревская Е. В. Смыслы и стратегии личностно ориентированного воспитания // Педагогика. 2001. № 1. С. 17-24.
  2. Добрович А. Б. Общение: наука и искусство. М.: Яуза, 1996. 254 с.
  3. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата современного образования // Эйдос: интернет-журнал. 2006. 5 мая [Электронный ресурс]. URL: http: // www. eidos.ru/journal/2006/0505.htm (дата обращения: 01.02.2013).
  4. Кан-Калик В. А., Ковалев Г. А. Педагогическое общение как предмет теоретического и прикладного исследования // Вопросы психологии. 1985. № 4. С. 9-16.
  5. Кобзева Н. А. Коммуникативная компетенция как базисная категория современной теории и практики обучения иностранному языку // Молодой ученый. 2011. № 3. Т. 2. С. 118-121.
  6. Куницина В. Н., Казаринова Н. В., Погольша В. М. Межличностное общение: учебник. СПб.: Питер, 2001. 544 с.

Author information

Nursulu Amangel'dievna Kasenova

Karaganda State University named after Е. А. Buketov

Kymbat Faizulievna Aubakirova

Karaganda State University named after Е. А. Buketov

About this article

Publication history

  • Published: March 20, 2013.

Keywords

  • языковая подготовка
  • коммуникация
  • коммуникативная компетенция
  • методы и приемы обучения общению
  • положительные личностные качества
  • language training
  • communication
  • communicative competence
  • methods and techniques of teaching communication
  • positive personality qualities

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)