• Original research article
  • April 2, 2013
  • Open access

WORK WITH TEXT AT TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE AS FOREIGN

Abstract

The author considers the work with literary text in the classes of the Russian language for foreign students, describes pre-reading, while-reading and post-reading stages of work with text, discusses the purposes of literature works use in teaching the Russian language as foreign, and presents the examples of work with literary text in the classes with foreign students.

References

  1. Виноградов В. В. Проблемы русской стилистики. М.: Высшая школа, 1981. 320 с.
  2. Клычникова З. Н. Психологические особенности обучения чтению на иностранном языке: пособие для учителя. Изд-е 2-е, испр. М.: Просвещение, 1983. 207 с.
  3. Кулибина Н. В. Зачем, что и как читать на уроке. Художественный текст при изучении русского языка как иностранного. СПб.: Златоуст, 2001. 264 с.
  4. Кулибина Н. В. Читаем по-русски: кн. для учителя. Рига: Retorika, 2008. 128 с.
  5. Лотман Ю. М. Анализ поэтического текста: структура стиха. М.: Искусство, 1970. 384 с.

Author information

Svetlana Mikhailovna Isupova

Vyatka State University

About this article

Publication history

  • Published: April 2, 2013.

Keywords

  • текст
  • обучение чтению
  • студенты-инофоны
  • уровень работы с текстом
  • этапы работы с текстом
  • text
  • teaching to read
  • foreign students
  • level of work with text
  • stages of work with text

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)