• Original research article
  • April 2, 2013
  • Open access

PERCEPTION AND UNDERSTANDING OF FOREIGN LANGUAGE TEXT IN PROCESS OF LEARNING TO READ

Abstract

The author considers the problem of perception and understanding of foreign language text in the process of learning to read, analyzes the basic notions of text perception process, considers reading as psycholinguistic process, and touches upon the questions of text visual perception, and the psychological and linguistic features of text perception.

References

  1. Берман И. М. Методика обучения английскому языку в неязыковых вузах. М.: Высшая школа, 1970. 229 с.
  2. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учеб. пособие. Изд-е 6-е. М.: Академия, 2009. 336 с.
  3. Зильберман Л. И. Лингвистика текста и обучение чтению английской научной литературы. М.: Просвещение, 1983. 207 с.
  4. Клычникова З. И. Психологические особенности обучения чтению на иностранном языке: пособие для учителя. Изд-е 2-е. М.: Просвещение, 1983. 207 с.
  5. Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность / под ред. А. А. Миролюбова. Обнинск: Титул, 2010. 446 с.
  6. Фоломкина С. К. Обучение чтению: текст лекций по курсу «Методика преподавания иностранных языков». М., 1980. 75 с.

Author information

Kseniya Olegovna Matskevich

Murom Institute (Branch) of Vladimir State University named after A. G. and N. G. Stoletov

About this article

Publication history

  • Published: April 2, 2013.

Keywords

  • психолингвистический процесс восприятия текста
  • зрительное восприятие текста
  • осмысление, понимание текста
  • письменный текст
  • psycholinguistic process of text perception
  • text visual perception
  • comprehension and understanding of text
  • written text

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)