• Original research article
  • April 2, 2013
  • Open access

FEATURES AND STRUCTURAL COMPONENTS OF E-COURSE “PROFESSIONALLY-ORIENTED WRITTEN SPEECH”

Abstract

The author presents the structure and shows the features of e-course designed for teaching nonlinguistic specialities students of professionally-oriented written speech, discusses the possibilities of information and communication technologies application, and substantiates the efficiency of e-course for teaching students to use various genres of writing scientific written speech.

References

  1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). СПб.: Златоуст, 1999. 472 с.
  2. Иванов В. Л. Структура электронного учебника // ИНФО. 2001. 110 c.
  3. Карамышева Т. В. Изучение иностранных языков с помощью компьютера. В вопросах и ответах. СПб.: Союз, 2001. 192 с.
  4. Подготовка к изданию учебников и учебных пособий для вузов: практическое руководство / под ред. А. М. Малышенко. Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2006. 175 с.
  5. Попов Н. С., Мильруд Р. П., Чуксина Л. Н. Методика разработки мультимедийных учебных пособий: монография. М.: Машиностроение-1, 2002. 128 с.

Author information

El'vira Yakovlevna Sokolova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: April 2, 2013.

Keywords

  • электронный курс
  • структура курса
  • профессионально-ориентированная письменная речь
  • информационные и коммуникационные технологии
  • e-course
  • course structure
  • professionally-oriented written speech
  • information and communication technologies

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)