FEATURES OF TEACHING FLEXIBLE PROFESSIONALLY ORIENTED FOREIGN LANGUAGE READING
Abstract
The author considers the features of teaching flexible professionally oriented reading in a foreign language, which acts as the most effective means of students’ self-education and professional skills improvement, and pays particular attention to the dual direction of aim of flexible professionally oriented foreign language reading.
References
- Дмитриенко Н. А. Организация научной самостоятельной работы студентов в рамках процесса обучения иностранным языкам // Вестник Воронежского государственного университета. Серия «Проблемы высшего образования». 2011. № 2. C. 39-41.
- Серова Т. С. Управление процессом формирования речевых умений профессионально-ориентированного чтения // Управление профессионально-ориентированным обучением иностранным языкам в вузе. Пермь: Изд-во ППИ, 1992. С. 3-14.
- Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов педвузов и учителей. М.: АСТ; Астрель, 2008. 234 c.
- Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. Изд-е 2-е. М.: Высшая школа, 2005. 255 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 25, 2013.
Keywords
- гибкое профессионально ориентированное чтение
- особенности гибкого чтения на иностранном языке
- двоякая направленность цели
- flexible professionally oriented reading
- features of flexible foreign language reading
- dual direction of aim
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC