• Original research article
  • April 25, 2013
  • Open access

FEATURES OF TEACHING FLEXIBLE PROFESSIONALLY ORIENTED FOREIGN LANGUAGE READING

Abstract

The author considers the features of teaching flexible professionally oriented reading in a foreign language, which acts as the most effective means of students’ self-education and professional skills improvement, and pays particular attention to the dual direction of aim of flexible professionally oriented foreign language reading.

References

  1. Дмитриенко Н. А. Организация научной самостоятельной работы студентов в рамках процесса обучения иностранным языкам // Вестник Воронежского государственного университета. Серия «Проблемы высшего образования». 2011. № 2. C. 39-41.
  2. Серова Т. С. Управление процессом формирования речевых умений профессионально-ориентированного чтения // Управление профессионально-ориентированным обучением иностранным языкам в вузе. Пермь: Изд-во ППИ, 1992. С. 3-14.
  3. Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов педвузов и учителей. М.: АСТ; Астрель, 2008. 234 c.
  4. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. Изд-е 2-е. М.: Высшая школа, 2005. 255 с.

Author information

Tamara Nikolaevna Belenyuk

Tomsk National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: April 25, 2013.

Keywords

  • гибкое профессионально ориентированное чтение
  • особенности гибкого чтения на иностранном языке
  • двоякая направленность цели
  • flexible professionally oriented reading
  • features of flexible foreign language reading
  • dual direction of aim

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)