• Original research article
  • April 25, 2013
  • Open access

LEXICAL AND SEMANTIC SYSTEMACITY AS MEANS OF FOREIGN LANGUAGE THINKING FORMATION OF STUDENTS FROM NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS

Abstract

The author considers the problem of foreign language learning process intensification, and states that the model of learning process intensification, compositionally created on the basis of semantic and lexical systemacity, allows expanding the possibilities of intensified increased volumes of lexical doses assimilation by students and determining the quantitative lexical minimum, required for the formation of foreign language thinking of students from nonlinguistic higher educational establishments.

References

  1. Беляев Б. В. Психологические основы усвоения лексики иностранного языка. М.: Просвещение, 1965. 135 с.
  2. Сыртланова Н. С. Зависимость запоминания слов иностранного языка от способов раскрытия их значения // Материалы совещания по психологии. М., 1957. С. 306-314.
  3. Харлов Г. А. К вопросу о некоторых элементах теории системной организации иноязычной лексики // Структуры языкового сознания. М., 1990. С. 105-117.
  4. Харлов Г. А. Психологические закономерности системного обучения иноязычному лексическому материалу // Новые исследования в психологии. 1990. № 1 (3). С. 62-65.

Author information

Irina Ivanovna Shostak

Odessa National Economic University

About this article

Publication history

  • Published: April 25, 2013.

Keywords

  • интенсивное oбучение
  • лексическая системность
  • семантическая системность
  • лексические дозы
  • семантизация иноязычных слов
  • intensive learning
  • lexical systemacity
  • semantic systemacity
  • lexical doses
  • foreign words semantization

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)