• Original research article
  • May 8, 2013
  • Open access

FIGURES OF SPEECH IN ENGLISH-LANGUAGE VIRTUAL ADVERTISEMENT (BY THE EXAMPLE OF WEBSITE APPLE)

Abstract

The author discusses the questions of using the figures of speech and tropes in the creolized texts of virtual advertisement, considers and classifies the use of figures of speech in verbal component at the level of paradigmatics and syntagmatics, and also undertakes the attempt to illustrate their use in the visual component of poly-coded texts.

References

  1. Баранов А. Н. Спор метафор: языковая метафора как средство аргументативного воздействия // Рекламный текст: семиотика и лингвистика, 2000. С. 201-209.
  2. Белова А. Д. Видеориторика в современном коммуникативном пространстве // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. К.: 2010. С. 22-34.
  3. Вартанова Е. Л. К чему ведет конвергенция СМИ? [Электронный ресурс]. URL: http://emag.iis.ru/arc/ infosoc/emag.nsf/BPA (дата обращения: 13.03.2013).
  4. Крутько Т. Ергономічні характеристики віртуальної реклами [Электронный ресурс]. URL: http://archive.org.ua/archive/ 2008-04-28/mystyle.name/articles/43.html (дата обращения: 13.03.2013).
  5. Морозова О. Н. Политическая реклама в Интернет-пространстве Великобритании (на материале персональных сайтов членов парламента Великобритании): монография. СПб.: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2010. 208 с.
  6. Эко У. О прессе // Пять эссе на темы поэтики. СПб., 2000. 86 с.
  7. http://www.apple.com/education/ipad/ (дата обращения: 14.02.2013).
  8. http://www.apple.com/ipad/features/ (дата обращения: 14.02.2013).
  9. http://www.apple.com/ipad-mini/features/ (дата обращения: 14.02.2013).
  10. http://www.apple.com/ipad/overview/ (дата обращения: 14.02.2013).
  11. http://www.apple.com/iphone/ (дата обращения: 14.02.2013).
  12. http://www.apple.com/iphone/built-in-apps/ (дата обращения: 14.02.2013).
  13. http://www.apple.com/iphone/design/ (дата обращения: 14.02.2013).
  14. http://www.apple.com/iphone/features/ (дата обращения: 14.02.2013).
  15. http://www.apple.com/ipod-nano/ (дата обращения: 14.02.2013).
  16. http://www.apple.com/ipod-touch/built-in-apps/ (дата обращения: 14.02.2013).
  17. http://www.apple.com/macbookair/design.html (дата обращения: 14.02.2013).
  18. http://www.apple.com/macbookair/features.html (дата обращения: 14.02.2013).
  19. http://www.apple.com/macbook-pro/design-retina/ (дата обращения: 14.02.2013).
  20. http://www.apple.com/macbook-pro/features-retina/ (дата обращения: 14.02.2013).
  21. http://www.apple.com/product-red/ (дата обращения: 14.02.2013).
  22. http://www.apple.com/sg/macbookair/design.html (дата обращения: 14.02.2013).
  23. http://www.apple.com/uk/ipad/overview/ (дата обращения: 14.02.2013).
  24. http://www.apple.com/uk/ipod-nano/ (дата обращения: 14.02.2013).
  25. http://www.apple.com/why-mac/faq/ (дата обращения: 14.02.2013).
  26. Kellner D. Media Culture. Cultural Studies, Identity and Politics between the Modern and the Postmodern. London – N. Y.: Routledge: Taylor & Francis Group, 2005. 368 p.
  27. Leeuwen Th. van. Discourse and Practice: New Tools for Critical Discourse Analysis. Oxford: Oxford University Press, 2008. 185 p.
  28. Urbanski H. Writing and the Digital Generation. Essays on New Media Rhetoric / Edited by H. Urbanski. North Carolina – London: McFarland & Company, Inc., Publishers Jefferson, 2010. 279 p.

Author information

Mariya Vladimirovna Karataeva

Taras Shevchenko National University of Kiev

About this article

Publication history

  • Published: May 8, 2013.

Keywords

  • креолизованный текст
  • виртуальная реклама
  • риторические фигуры
  • визуальный компонент
  • вербальный компонент
  • creolized text
  • virtual advertisement
  • figures of speech
  • visual component
  • verbal component

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)