ROLE OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK IN FORMATION OF LEARNING-COGNITIVE COMPETENCE IN PROCESS OF FOREIGN LANGUAGES STUDY IN NONLINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT (EXPERIENCE OF NATIONAL RESEARCH TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)
Abstract
The author reveals the role of independent work in the formation of learning-cognitive competence of nonlinguistic higher education establishment students as one of the future specialist’s key educational competencies in the process of learning a foreign language, shows the different types of independent work for students learning a foreign language, and gives the examples from the experience of National Research Tomsk Polytechnic University.
References
- Болсуновская Л. М., Диденко А. В., Власова М. В., Щеголихина Ю. В. Рабочая программа по иностранному языку. I-II курсы / Кафедра ИЯПР НИТПУ. Томск, 2010. 103 с.
- Гаспарян Е. Б. Развитие ключевых компетенций у студентов неязыковых вузов в рамках обучения иностранному (английскому) языку // Обучение иностранным языкам: от профессионализации к профессионализму: мат-лы науч.-метод. межвуз. семинара. М.: МГИМО-Университет, 2010. С. 88-91.
- Коваленко А. В. Компетентностный подход в высшем профессиональном образовании. Хрестоматия-путеводитель. Томск: Изд-во ТПУ, 2007. 117 с.
- Коряковцева Н. Ф. Теория обучения иностранным языкам: продуктивные образовательные технологии: учеб. пособие. М.: Академия, 2010. 192 с.
- Няшина С. Г. О проблеме организации самостоятельной работы студентов в неязыковом вузе // Теория и практика преподавания иностранных языков в неязыковом вузе: сб. науч. ст. Минск: Изд-во БГУ, 2009. Вып. 1. С. 42-50.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 8, 2013.
Keywords
- самостоятельная работа студентов
- виды самостоятельной работы
- компетентностный подход
- учебно-познавательная компетенция
- studentsэ independent work
- types of independent work
- competence-based approach
- learning-cognitive competence
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC