• Original research article
  • May 8, 2013
  • Open access

SOME ASPECTS OF TEACHING PHRASEOLOGY IN ORTHOLOGIC ASPECT

Abstract

The author considers the problem of the Russian language phraseology norms teaching to non-linguistic specialities students in the orthologic aspect of the discipline “The Russian Language and Speech Culture”, defines more exactly the terminology, gives brief scientific comment on phraseological mistakes typology as a whole and each its variety with methodological recommendations.

References

  1. Беззубов В. Н. Введение в литературное редактирование [Электронный ресурс]. URL: http://www.evartist. narod.ru/text16/034.htm (дата обращения: 01.04.2013).
  2. Культура устной и письменной речи делового человека: справочник: практикум / Н. С. Водина, А. Ю. Иванова, В. С. Клюев и др. М.: Флинта; Наука, 2008. 315 с.
  3. Мистюк Т. Л. Некоторые особенности структурирования учебной информации в курсе «Русский язык и культура речи» // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 2 (9). С. 116-119.
  4. Нагорняк А. А. Значение профессионально-речевой культуры преподавателя технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 4 (15). С. 93-94.
  5. Фоменко Ю. В. Культура речи. Стилистика. Риторика. Новосибирск: Изд-во НГПУ, 2008. 182 с.

Author information

Tat'yana Leonidovna Mistyuk

Novosibirsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: May 8, 2013.

Keywords

  • преподавание фразеологии
  • фразеологизм
  • фразеологическая норма
  • типология фразеологических ошибок
  • идиоматичность фразеологизма
  • воспроизводимость фразеологизма
  • литературная правка
  • teaching phraseology
  • phraseological unit
  • phraseological norm
  • phraseological mistakes typology
  • idiomatic nature of phraseological unit
  • repeatability of phraseological unit
  • literary correcting

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)