USE OF MODERN VISUAL METHODS FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGE
Abstract
Today, with the development of modern science and new technologies, new visual methods have come into service, such as videos, paintings, Francophone blogs, and presentations in PowerPoint. The authors consider the significance of implementing visual methods under conditions of modern educational process for teaching a foreign language, mention the capacities and advantages of using visual methods and modern means for their implementation, and give the examples of using modern visual methods in educational process.
References
- Беляева Л. А. Иванова Н. В. Презентация PowerPoint и ее возможности при обучении иностранным языкам // Иностранные языки в школе. 2008. № 4. С. 36-41.
- Винайкина Н. П., Рогозина Л. Д. Использование произведений живописи на уроках французского языка // Иностранные языки в школе. 2006. № 1. С. 92-97.
- Кащук С. М. Использование франкофонных блогов в старших классах в учебных целях // Иностранные языки в школе. 2010. № 3. С. 35-42.
- Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам. Теория и практика: учеб. пособие для преподавателей и студентов. 4-е изд. М.: Филоматис; Омега-Л, 2010. 480 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 8, 2013.
Keywords
- наглядность
- средства обучения
- принцип наглядности
- языковая и неязыковая наглядность
- статичная и динамичная наглядность
- лингвострановедческая компетенция
- информационная компетенция
- информационно-коммуникационные технологии
- блог
- презентация
- visual methods
- training aids
- principle of visual methods
- language and non-language visual methods
- static and dynamic visual methods
- linguistic country-specific competence
- informational competence
- information-communication technologies
- blog
- presentation
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC