• Original research article
  • May 8, 2013
  • Open access

MOODLE TEACHING ENVIRONMENT POTENTIAL IN NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS’ AUTONOMY FORMATION (ELECTIVE COURSE IN THE GERMAN LANGUAGE)

Abstract

The authors consider the potential of Moodle platform use with the aim to activate non-linguistic specialities students’ independent work and to improve their educational autonomy, pay particular attention to the description and analysis of the experience of foreign language autonomous teaching introduction in electronic environment, and present its advantages.

References

  1. Глушкова И. И. Организация самостоятельной работы студентов в высшей школе // Известия КГТУ им. И. Раззакова. 2009. № 18. С. 38-40.
  2. Методические указания по разработке интерактивного учебно-методического комплекса дисциплин в обучающей системе Moodle. Томск: Изд-во Томского политех. ун-та, 2011. 88 с.
  3. Петренко С. П. Особенности организации самостоятельной внеаудиторной работы студентов // Известия КГТУ им. И. Раззакова. 2009. № 18. С. 62-65.
  4. Плеханова М. В., Пигарёва Е. П. Особенности организации групповой работы студентов на базе электронной платформы Moodle в процессе обучения иностранному языку в неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 5. С. 144-149.
  5. Плеханова М. В., Хмелидзе И. Н. Принципы обучения немецкому языку как второму иностранному в техническом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 2 (9). С. 135-138.
  6. Хакимова А. А. Использование информационно-коммуникационных технологий для организации самостоятельной работы студентов при обучении иностранному языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 1. C. 128-129.
  7. Хмелидзе И. Н. Обучение иноязычной письменной речи студентов неязыковых специальностей на основе автономного подхода (немецкий язык, базовый курс): автореф. дисс. … канд. пед. наук. Ярославль, 2009. 22 с.
  8. Lernerautonomie und Fremdsprachenunterricht / hrsg. von H. Barkowski, H. Funk. Berlin: Cornelsen, 2004. 224 S.

Author information

Irina Nikolaevna Khmelidze

National Research Tomsk Polytechnic University

El'vira Ivanovna Moor

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 8, 2013.

Keywords

  • образовательный потенциал платформы Moodle
  • обучающая среда
  • внеаудиторная самостоятельная работа студентов
  • учебная автономия
  • Moodle platform educational potential
  • teaching environment
  • students’ independent work
  • educational autonomy

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)