• Original research article
  • May 20, 2013
  • Open access

TECHNOLOGY OF TRAINING AUTONOMY SKILLS DEVELOPMENT OF NONLINGUISTIC SPECIALTIES STUDENTS WHEN TEACHING FOREIGN LANGUAGE WITH PODCASTS

Abstract

The author considers the notion of “training autonomy”, presents author’s interpretation of this notion, describes the technology of training autonomy skills development of nonlinguistic specialties students who study a foreign language developed by the author, and tells that the technology is based on the idea of metacognitive strategies gradual formation and the use of project-based learning involving the creation of podcasts for this purpose.

References

  1. Змеев С. И. Андрагогика: основы теории, истории и технологии обучения взрослых. М.: Пер сэ, 2007. 272 с.
  2. Рогова Г. В. О повышении эффективности обучения иностранным языкам в вузе // Иностранные языки в высшей школе. М.: Просвещение, 1975. № 10. С. 19-23.
  3. Соловова Е. Н. Методическая подготовка и переподготовка учителя иностранного языка: интегративно-рефлексивный подход: монография. М.: Глосса-Пресс, 2004. 336 с.
  4. Терновых Т. Ю. Методика формирования стратегий автономной учебной деятельности у студентов-первокурсников в работе с иноязычным текстом (языковой факультет, немецкий язык): дисс. … канд. пед. наук. М., 2007. 281 с.
  5. Bimmel P., Rampillon U. Lernerautonomie und Lernstrategien. München: Langenscheidt, 2000. 208 S.

Author information

Zhanna Sergeevna Anikina

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 20, 2013.

Keywords

  • учебная автономия
  • иностранный язык
  • метакогнитивные стратегии
  • метод проектов
  • подкаст
  • training autonomy
  • foreign language
  • metacognitive strategies
  • project-based learning
  • podcast

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)