• Original research article
  • May 20, 2013
  • Open access

WORKSHOP REPORT AS MEANS OF MIDTERM EXAMINATION

Abstract

The author considers the problem of using workshop report as a means of midterm examination on the discipline “Foreign Language” in nonlinguistic higher education establishment, pays particular attention to the development of students’ self-education skills, and describes the experience of foreign languages teachers ​​at National Research Tomsk Polytechnic University teaching students to make workshop report in the form of poster presentation prepared by them.

References

  1. Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Четыре четверти, 2005. 208 с.
  2. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  3. Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4. С. 97-104.
  4. Wilson J. Task-Based Language Learning // ESP for the University. ELT Documents 123. Oxford: Pergamon Press in Association with the British Council, 1986. P. 27-64.

Author information

Liliya Il'gizovna Asadullina

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 20, 2013.

Keywords

  • стендовый доклад
  • постер
  • рубежный контроль
  • самостоятельная работа студентов
  • самообразование
  • workshop report
  • poster
  • midterm examination
  • students’ individual work
  • self-education

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)