WORKSHOP REPORT AS MEANS OF MIDTERM EXAMINATION
Abstract
The author considers the problem of using workshop report as a means of midterm examination on the discipline “Foreign Language” in nonlinguistic higher education establishment, pays particular attention to the development of students’ self-education skills, and describes the experience of foreign languages teachers at National Research Tomsk Polytechnic University teaching students to make workshop report in the form of poster presentation prepared by them.
References
- Конышева А. В. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. СПб.: Четыре четверти, 2005. 208 с.
- Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
- Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4. С. 97-104.
- Wilson J. Task-Based Language Learning // ESP for the University. ELT Documents 123. Oxford: Pergamon Press in Association with the British Council, 1986. P. 27-64.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 20, 2013.
Keywords
- стендовый доклад
- постер
- рубежный контроль
- самостоятельная работа студентов
- самообразование
- workshop report
- poster
- midterm examination
- students’ individual work
- self-education
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC