• Original research article
  • May 20, 2013
  • Open access

EFFECTIVENESS CONDITIONS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO NONLINGUISTIC SPECIALTIES STUDENTS

Abstract

The author discusses the problems of teaching a foreign language to nonlinguistic specialities students, tells about the necessity to use the modern methods of teaching and motivating factor, considers students’ speech activity as one of the conditions for foreign language successful acquirement, in this regard gives the interpretation of this notion, and presents the results of students’ survey with the purpose to reveal their understanding of this notion.

References

  1. Алхазишвили А. А. Основы овладения устной иностранной речью. М.: Просвещение, 1988. 124 с.
  2. Еловая Н. Иностранный язык в вузе: опыт параллельного вхождения // Высшее образование в России. 1997. № 1. С. 96-98.
  3. Мальцева Н. А. Подготовка специалистов со знанием иностранных языков в высших учебных заведениях // Иностранные языки в школе. 2006. № 7. С. 11-19.
  4. Соболь Н. В. Проблемы обучения иностранному языку в условиях расширения коммуникаций в современном мире // Высшее образование сегодня. 2012. № 5. С. 57-60.
  5. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово/Slovo, 2000. 264 c.
  6. Тюльнина В. П. О новом подходе к обучению иностранным языкам в техническом вузе // Горный журнал. 1996. № 7-8. С. 96-99.

Author information

Ol'ga Oskarovna Denina

Orenburg State University

About this article

Publication history

  • Published: May 20, 2013.

Keywords

  • иностранный язык
  • нелингвистические специальности
  • методы обучения
  • речевая активность
  • фактор мотивации
  • профессиональная коммуникация
  • анкетирование
  • foreign language
  • nonlinguistic specialities
  • teaching methods
  • speech activity
  • motivating factor
  • professional communication
  • survey

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)