ON INTERDISCIPLINARY PROJECTS BASED ON WEB-QUEST INTERNET TECHNOLOGY IN TEACHING PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The authors discuss the problem of using interdisciplinary projects in classes on professional foreign language at technical higher education establishment, pay particular attention to the use of web-quest as the technological basis for such projects, give the detailed description of web-quest technology, and as an example presents the web-quest on “Business Ethics” for students of economic specialities, learning professional English language in technical higher education establishment.
References
- Поляков О. Г. О разработке межпредметных учебных модулей и спецкурсов переподготовки учителей иностранных языков // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 1997. № 3. С. 107-108.
- Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Использование новых учебных Интернет-технологий в обучении иностранному языку (на материале культуроведения США) // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2008. № 2. С. 363-371.
- Dodge B. Some Thoughts About WebQuests [Электронный ресурс] / San Diego State University. 1995 (updated 1997). URL: http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html (дата обращения: 01.05.2013).
- Dodge B. WebQuest Taskonomy: A Taxonomy of Tasks [Электронный ресурс]. 2002. URL: http://webquest.sdsu.edu/ taskonomy.html (дата обращения: 22.05.2013).
- Internet Expeditions. Exploring, Using, Adapting, & Creating WebQuests [Электронный ресурс]. URL: http://www.eduscapes.com/sessions/travel/define.htm (дата обращения: 01.05.2013).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 3, 2013.
Keywords
- интернет-технология
- веб-квест
- междисциплинарный проект
- профессиональный иностранный язык
- internet-technology
- web-quest
- interdisciplinary project
- professional foreign language
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC