• Original research article
  • June 3, 2013
  • Open access

THEORETICAL-METHODOLOGICAL FRAMEWORK OF DEVELOPING MODULAR SYSTEM OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING TO TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS (PART 2)

Abstract

The author continues considering the conceptual framework of developing the modular system of teaching a foreign language to technical higher education establishment students, describes its structure and constituent components, and formulates the fundamental differences of the developed system of modular teaching from the traditional system of teaching a foreign language at technical higher education establishment.

References

  1. Образцов П. И., Иванова О. Ю. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах вузов: учеб. пособие / под ред. П. И. Образцова. Орел: Изд-во ОГУ, 2005. 114 с.
  2. Салтовская Г. Н. Модульная технология обучения иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2007. № 7. С. 7-11.
  3. Цыбанева В. А. Модульное обучение иноязычной аудитивной компетенции студентов-лингвистов: английский язык как второй иностранный: дисс.. канд. пед. наук. Пятигорск, 2009. 185 с.

Author information

Yuliya Yur'evna Kovaleva

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: June 3, 2013.

Keywords

  • иноязычная коммуникативно-культурная компетенция
  • система модульного обучения иностранному языку
  • программа модульного обучения иностранному языку
  • самостоятельная работа студентов по иностранному языку
  • модель контроля в условиях модульного обучения
  • foreign language communicative-cultural competence
  • modular system of foreign language teaching
  • programme of modular system of foreign language teaching
  • students’ individual work on foreign language
  • monitoring model in conditions of modular teaching

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)