• Original research article
  • June 3, 2013
  • Open access

USE OF VIDEO MATERIALS WITH HELP OF MULTIMEDIA MEANS IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS

Abstract

The author considers the possibility of using authentic video materials in teaching a professional foreign language to nonlinguistic higher education establishment students, presents the attempt of such materials application with the help of multimedia means, gives the examples of tasks, developed and tested by the author in classes on the discipline “Professional English Language” with the students of the Institute of Natural Resources of National Research Tomsk Polytechnic University.

References

  1. Коваленко Н. С., Колбышева Ю. В. Этапы работы с видеоматериалами на иностранном языке в техническом вузе (на примере Института природных ресурсов ТПУ) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 2 (9). С. 85-88.
  2. Макаровских А. В. Формирование интереса к изучению иностранного языка и будущей профессии через аутентичные видеоматериалы: на примере обучения студентов-химиков Томского политехнического университета // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 7 (18). Ч. II. C. 106-108.
  3. Савицкая Н. С., Даниленко Р. М. Использование аутентичных видеоматериалов при формировании навыков говорения на занятиях по иностранному языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 2 (9). С. 152-153.

Author information

Alina Yur'evna Ostroumova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: June 3, 2013.

Keywords

  • аутентичный видеоматериал
  • профессиональный иностранный язык
  • развитие умений и формирование навыков
  • самостоятельная работа студента
  • мультимедийные средства
  • интерактивная доска
  • authentic video material
  • professional foreign language
  • abilities development and skills formation
  • student’s independent work
  • multimedia means
  • interactive board

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)