• Original research article
  • June 3, 2013
  • Open access

USING INTERACTIVE COMMUNICATION PLATFORM VOICETHREAD IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The author discusses the problem of using interactive communication platform Voicethread in teaching a foreign language, shows the educational potential of this platform, considers its didactic characteristics (autonomy, multi-functionality, interactivity and multimedia character), describes the stages of work, and presents the examples of tasks.

References

  1. Основная образовательная программа высшего профессионального образования: общие положения [Электронный ресурс]. URL: http://portal.tpu.ru:7777/departments/head/education/resourse/fond/Tab?id=99 (дата обращения: 24.04.2013).
  2. Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Технологии Веб 2.0 в создании виртуальной образовательной среды для изучения иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2009. № 3. С. 26-31.
  3. Титова С. В. Филатова А. В. Технологии Веб 2.0 в преподавании иностранных языков: учеб. пособие. М., 2010. 98 с.
  4. Braun A., Chlebnikow J. Digitale Medien im DaF-Unterricht [Электронный ресурс]. URL: http://businessgermanireland.pbworks.com/f/1_3Mi_Voicethread.pdf (дата обращения: 24.04.2013).

Author information

Ol'ga Vladimirovna Khalturina

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: June 3, 2013.

Keywords

  • обучение иностранному языку
  • платформа интерактивной коммуникации Voicethread
  • дидактические характеристики
  • этапы работы
  • мультимедийный контент
  • Интернет
  • teaching foreign language
  • interactive communication platform Voicethread
  • didactic characteristics
  • stages of work
  • multimedia content
  • the Internet

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)