USING INTERACTIVE COMMUNICATION PLATFORM VOICETHREAD IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The author discusses the problem of using interactive communication platform Voicethread in teaching a foreign language, shows the educational potential of this platform, considers its didactic characteristics (autonomy, multi-functionality, interactivity and multimedia character), describes the stages of work, and presents the examples of tasks.
References
- Основная образовательная программа высшего профессионального образования: общие положения [Электронный ресурс]. URL: http://portal.tpu.ru:7777/departments/head/education/resourse/fond/Tab?id=99 (дата обращения: 24.04.2013).
- Сысоев П. В., Евстигнеев М. Н. Технологии Веб 2.0 в создании виртуальной образовательной среды для изучения иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2009. № 3. С. 26-31.
- Титова С. В. Филатова А. В. Технологии Веб 2.0 в преподавании иностранных языков: учеб. пособие. М., 2010. 98 с.
- Braun A., Chlebnikow J. Digitale Medien im DaF-Unterricht [Электронный ресурс]. URL: http://businessgermanireland.pbworks.com/f/1_3Mi_Voicethread.pdf (дата обращения: 24.04.2013).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 3, 2013.
Keywords
- обучение иностранному языку
- платформа интерактивной коммуникации Voicethread
- дидактические характеристики
- этапы работы
- мультимедийный контент
- Интернет
- teaching foreign language
- interactive communication platform Voicethread
- didactic characteristics
- stages of work
- multimedia content
- the Internet
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC