• Original research article
  • June 20, 2013
  • Open access

CONCEPT ‘FINANCIAL CRISIS’ AS SYSTEM FORMATION (BY THE MATERIAL OF MODERN ENGLISH-LANGUAGE BUSINESS PUBLICISM)

Abstract

The author studies the concept ‘FINANCIAL CRISIS’ by the material of modern English-language business publicism, considers the concept ‘FINANCIAL CRISIS’ as the system mental formation of English-speaking business community, and describes the concept content within the framework of the model of interacting ways of cognition.

References

  1. Заботкина В. И. Конвенциональность vs креативность в лексиконе (когнитивно-дискурсивный подход) // С любовью к языку: сб. науч. тр. М. - Воронеж: ИЯ РАН; Воронежский государственный университет, 2002. С. 123-130.
  2. Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. 390 с.
  3. Слышкин Г. Г. Лингвокультурный концепт как системное образование // Вестник ВГУ. Серия «Лингвистика и межкультурная коммуникация». 2004. № 1. С. 29-34.
  4. http://www.businessdictionary.com/definition/financial-crisis.html (дата обращения: 11.06.2013).
  5. http://www.economist.com/node/21556903 (дата обращения: 11.06.2013).
  6. http://www.opednews.com/articles/-081005-599.html (дата обращения: 23.03.2013).
  7. http://www.sott.net/article/246596-The-Economic-Collapse-Is-Not-A-Single-Event (дата обращения: 11.06.2013).

Author information

Tat'yana Anatol'evna Perelygina

Belgorod State National Research University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2013.

Keywords

  • финансовый кризис
  • англоязычная бизнес публицистика
  • концепт
  • системное образование
  • модель взаимодействующих способов познания
  • financial crisis
  • English-language business publicism
  • concept
  • system formation
  • model of interacting ways of cognition

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)