CONCEPT ‘FINANCIAL CRISIS’ AS SYSTEM FORMATION (BY THE MATERIAL OF MODERN ENGLISH-LANGUAGE BUSINESS PUBLICISM)
Abstract
The author studies the concept ‘FINANCIAL CRISIS’ by the material of modern English-language business publicism, considers the concept ‘FINANCIAL CRISIS’ as the system mental formation of English-speaking business community, and describes the concept content within the framework of the model of interacting ways of cognition.
References
- Заботкина В. И. Конвенциональность vs креативность в лексиконе (когнитивно-дискурсивный подход) // С любовью к языку: сб. науч. тр. М. - Воронеж: ИЯ РАН; Воронежский государственный университет, 2002. С. 123-130.
- Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. 390 с.
- Слышкин Г. Г. Лингвокультурный концепт как системное образование // Вестник ВГУ. Серия «Лингвистика и межкультурная коммуникация». 2004. № 1. С. 29-34.
- http://www.businessdictionary.com/definition/financial-crisis.html (дата обращения: 11.06.2013).
- http://www.economist.com/node/21556903 (дата обращения: 11.06.2013).
- http://www.opednews.com/articles/-081005-599.html (дата обращения: 23.03.2013).
- http://www.sott.net/article/246596-The-Economic-Collapse-Is-Not-A-Single-Event (дата обращения: 11.06.2013).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 20, 2013.
Keywords
- финансовый кризис
- англоязычная бизнес публицистика
- концепт
- системное образование
- модель взаимодействующих способов познания
- financial crisis
- English-language business publicism
- concept
- system formation
- model of interacting ways of cognition
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC